Audi RS Q3: pierworodny | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Audi RS Q3: pierworodny

Powrót Audi RS Q3: pierworodny

Kategoria: Audi

Data dodania: 20.02.2013

Autor: Jakub Krępa

Stało się: po raz pierwszy w historii, skróty RS i SUV można wymówić w jednym zdaniu.

Dwie dekady temu, Audi zadziwiło wszystkich prezentując prawdziwego wilka w owczej skórze: RS 2 dostępne tylko jako kombi. Od tamtego czasu, paleta modeli ze znaczkami RS stopniowo rozszerzała się o inne wersje nadwozia: sedany, kabriolety, hatchbacki i coupe. Teraz z modelem RS Q3, producent z Ingolstadt powraca niejako do korzeni, ponownie łącząc ogień z wodą – czyli praktyczne opakowanie dla sportowej mechaniki. Świat wygląda jednak zupełnie inaczej niż 20 lat temu i to Audi musi gonić konkurencję, bowiem na rynku mocnych SUV-ów nie brakuje. Co ma więc do zaoferowania?

Niewątpliwe zalety RS Q3 to… małe wymiary. Na długość mierzy w praktyce tyle, co Opel Astra OPC (4.41 m), nie szokuje też ani szerokością, ani wysokością. To już dobre znaki. Gorzej jest z masą własną wynoszącą 1730 kg, ale SUV-y przyzwyczaiły nas już do nadwagi.

A z nią walczyć będzie jednostka bardzo mocno przywodząca na myśl właśnie motor z RS 2. To 2.5-litrowy TFSI o pięciu cylindrach i świetnym brzmieniu. Znany z innych modeli RennSport – RS 3 i TT RS – silnik rozwija w małym SUV-ie 310 KM mocy przy 5200-6700 obr/min, maksymalny moment obrotowy to zaś 420 Nm ciągnące się między 1500 a 5200 obrotów. To wystarcza, aby RS Q3 rozpędzić do setki w 5.5 s i rozwinąć maksymalną prędkość 250 km/h. Z pomocą w tym przychodzą dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia S-tronic dysponująca 7 biegami oraz napęd na obie osie quattro.

Inne efekty ingerencji komórki quattro GmbH w Q3 to bardziej radykalne w nastawach i obniżone o 25 mm zawieszenie, na nowo skalibrowane elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy, układ ESP z trybem sportowym i opcją całkowitej dezaktywacji oraz bardzo wydajny układ hamulcowy z 8-tłoczkowymi zaciskami chwytającymi z przodu wentylowane tarcze o średnicy 365 mm.

Modele RS nie byłyby sobą bez odpowiedniego wdzianka i nie inaczej jest z Q3. Mały SUV otrzymał dodatki podobne do tych z RS 6RS 7: przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza wyposażonymi w dodatkowe chwyty, grill single-frame o strukturze plastra miodu, satynowe lusterka boczne, nakładki poszerzające na nadkolach przechodzące w progi oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem. Jako najmłodszy w rodzinie, RS Q3 nie zasłużył jednak najwyraźniej na dwie owalne końcówki układu wydechowego i musi zadowolić się tylko jedną. Sportowy sznyt dopełniają spoiler dachowy i felgi w rozmiarze 19 lub 20 cali.

W środku dość znany klimat budowany przez sportowe dodatki. Są odpowiednio wyprofilowane fotele pokryte czarną tapicerką skórzaną z białymi przeszyciami uformowanym w kształty rombów, jest obciągnięta perforowaną skórą, spłaszczona u dołu kierownica zaopatrzona dodatkowo w łopatki do zabawy przełożeniami, są nowe zegary, końcówka drążka dźwigni zmiany biegów i nakładki na pedały.

Premiera już w Genewie, w sprzedaży w Niemczech niedługo później w cenie od 54.600 Euro, czyli tłumacząc na nasze warunki – od około 230 tys. zł.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi RS Q3: pierworodny" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club