Audi RS 6 Avant: mniej znaczy lepiej

Powrót Audi RS 6 Avant: mniej znaczy lepiej

Kategoria: Audi

Data dodania: 05.12.2012

Autor: Jakub Krępa

Oto pierwszy model w historii serii RennSport, który ma mniejszy i słabszy silnik od swojego bezpośredniego poprzednika. Czy to źle? W żadnym wypadku!

Nowe RS 6 zdecydowało się bowiem zrzucić całkiem sporo ze swojego “tłuszczyku”, dzięki czemu nie potrzebuje ono aż tak dużej “masy mięśniowej”, co poprzednik. Korzystając z nowej ramy przestrzennej wykonanej po części z aluminium, a także bardziej hojnemu obdzieleniu tym materiałem paneli nadwozia, auto jest o około 100 kg lżejsze od swojego poprzednika, który ze swoimi 2025 kg wstąpił już do wagi naprawdę ciężkiej.

Drugim atutem jest bez wątpienia 8-biegowa skrzynia automatyczna opracowana przez ZF. W porównaniu do tej montowanej w modelach na litery A i S, ma ona skrócone początkowe przełożenia oraz wydłużone ostatnie. Zabawę w żonglerkę biegami można powierzyć sztucznej inteligencji (tryby D i S) lub wziąć je w swoje palce, korzystając z wykonanych z aluminium łopatek przy sportowej kierownicy.

Dzięki takiemu wsparciu, do napędu RS 6 Audi oddelegować mogło motor o jeden rozmiar mniejszy, niż w poprzedniku. Potężne, 5-litrowe V10, spowinowacone trochę z sercem Lamborghini Gallardo, ustąpiło miejsce 4-litrowemu V8. Wspomagane przez parę turbosprężarek dwukanałowych, oddaje kierowcy do dyspozycji 560 KM między 5700 a 6700 obr/min wspomagane przez 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego ciągnące się od 1750 do 5500 obr/min. To o 20 KM mniej i 50 Nm więcej niż w poprzedniku, który jest… nokautowany osiągami. To potężne kombi rozprawia się bowiem z “setką” w zaledwie 3.9 s, a starszemu modelowi zajmowało to “aż” 4.6 s. Prędkość maksymalna nowego RS 6 to 250, 280 (z pakietem Dynamic) lub 305 km/h (Dynamic plus).

Audi chwali się także, że auto jest o 40% oszczędniejsze od poprzednika. Pomaga w tym, oprócz niższej masy i fizycznie mniejszego silnika, także układ odłączania połowy cylindrów, gdy nie są potrzebne (miasto, jazda równym tempem autostradą) i system start/stop. Przyszli właściciele pewnie mają to gdzieś, ale konieczność rzadszego tracenia czasu na stacji benzynowej jest na pewno na plus.

Cała reszta auta została skomponowana podobnie, jak w poprzedniku. Jest permanentny, mechaniczny napęd na obie osie quattro, a także potężny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu, walczącymi z 390-mm tarczami wentylowanymi lub 420-mm węglowo-ceramicznymi. Jest także aktywne, pneumatyczne zawieszenie (teraz jako standard), w trybie Dynamic obniżające się o 20 mm, które można wymienić na klasyczne, ze stalowymi sprężynami i amortyzatorami o trzech charakterystykach tłumienia.

Nieodzownym elementem jest typowo RS-owa aparycja, tutaj jeszcze bardziej agresywna niż w starym modelu. Potężne chwyty powietrza w przednim zderzaku (przypominające trochę kształtem trochę te z… A-klasy z pakietem AMG), grill single-frame z siatką o strukturze plastra miodu, wydatne nadkola (niestety już nie tak charakterystyczne co w poprzedniku), lotka wieńcząca klapę bagażnika czy tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem, w który wkomponowano dwie, potężne końcówki układu wydechowego (oczywiście o kształcie elips) składają się na styl nowego RS 6. Do tego felgi w odpowiednim rozmiarze – 20 lub 21 cali. Trochę tylko nie przystoi napis quattro na dolnej części grilla, kojarzący się raczej z tanim tuningiem, a nie topowym modelem, ale na szczęście to tylko opcja.

Wnętrze to jak zwykle luksus z nienachalną nutką sportu. Jest włókno węglowe na konsoli środkowej (lub jeden z sześciu innych materiałów), są sportowe fotele i tylna kanapa (2- lub 3-osobowa) wykończone skórą z przeszyciami białą nicią na kształt plastra miodu, jest spłaszczona u dołu kierownica, nowe tarcze zegarów oraz specjalny wskaźnik podpowiadający kierowcy najlepszy moment do zmiany przełożenia. No i wreszcie jest to, co jest jednym z symboli aut RS – potężna przestrzeń bagażowa, która po złożeniu tylnej kanapy liczy nawet 1680 litrów. Sedana nie przewiduje się.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi RS 6 Avant: mniej znaczy lepiej" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club