Audi RS 4 Avant zadebiutuje w Genewie

Powrót Audi RS 4 Avant zadebiutuje w Genewie

Kategoria: Audi

Data dodania: 17.02.2012

Autor: Jakub Krępa

Oto trzecia generacja bardzo szybkiego i już niemal legendarnego kombi od Audi.

Wbrew temu co przez dłuższy czas podejrzewano, pod maskę trzeciej odsłony nie powędrował nowiutki silnik 4.0 V8 doprawiony dwiema turbosprężarkami, który znamy nie tylko z modeli Audi (S6, S7 i S8), ale także Bentleya Continentala GT V8. Znajdziemy tam za to znaną już, wolnossącą jednostkę 4.2 V8 w identycznej specyfikacji co w RS 5. Oznacza to moc 450 KM osiąganą przy 8250 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 430 Nm rozciągający się między 4000 a 6000 obr/min. Auto jest więc o 30 KM mocniejsze od poprzednika wyposażonego w tą samą jednostkę. Jest też od niego szybsze – sprint do 100 km/h zajmuje nowemu RS 4 zaledwie 4.7 s – o 0,2 s szybciej niż w starym modelu i tylko 0,1 s wolniej od RS 5. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale na życzenie kaganiec może zostać przesunięty na 280 km/h.

Osiągi te są w dużej mierze zasługą dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach, która została skalibrowana identycznie jak w RS 5. Wyposażona jest ona w system Lauch Control wspomagający bardzo szybki start, a także łopatki przy kierownicy służące do manualnej zmiany przełożeń. Napęd to oczywiście permanentne quattro w domyślnym ustawieniu 40:60, mogące jednak wysyłać od 70% mocy na przód do 85% na tył. Na tylnej osi może znaleźć się opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, rozdzielający dodatkowo moc pomiędzy koła.

RS 4 jeździ na mocno zmodyfikowanym podwoziu a-czwórki. Wielowahaczowe zawieszenie ma teraz jeszcze więcej elementów wykonanych z aluminium. Rozstaw kół jest szerszy o 24 mm, a auto siedzi niżej o 20 mm.

Jest system Audi Drive Select, który może działać w trzech trybach: Comfort, Auto i Dynamic, za każdym razem dostosowujący pracę układu kierowniczego, skrzyni biegów, przepustnicy, a nawet dźwięku silnika. Do tego dochodzi adaptacyjne zawieszenie Sport Suspension Plus z układem Dynamic Ride Control, mający wpływ na działanie poszczególnych amortyzatorów podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.

Poza tym RS 4 wygląda dokładnie tak, jak powinno. Grill single frame ma wypełnienie o strukturze plastra miodu, podobnie jak wielkie chwyty powietrza w gruntownie przeprojektowanym zderzaku przednim. Tył jest zdominowany przez dwie, wielkie, owalne końcówki układu wydechowego, które zostały sprytnie wkomponowane w dyfuzor. Charakterystycznie poszerzone nadkola kryją 19- lub 20-calowe koła – te drugie mogą współgrać z opcjonalnym, węglowo-ceramicznym układem hamulcowym z tarczami o średnicy 380 mm z przodu (zwykłe mają “zaledwie” 356 mm). Do tego dochodzą charakterystyczne, satynowe lusterka boczne i delikatna lotka rzucona na klapę bagażnika.

Wnętrze to mieszanina skóry, aluminium i włókna węglowego. Jest charakterystyczna, spłaszczona u dołu kierownica o mięsistym wieńcu oraz trzy rodzaje foteli do wyboru – sportowe (standard), wykonane z carbonu kubełki bądź komfortowe (obydwa w opcji). Bardziej rozbudowany komputer pokładowy potrafi mierzyć czasy okrążeń i pokazywać temperaturę oleju.

Auto oficjalnie zadebiutuje w Genewie, a do sprzedaży wejdzie niedługo po zakończeniu targów. W Niemczech jego ceny mają zaczynać się od 76.600 Euro.

Na koniec jeszcze jedna informacja: bagażnik ma pojemność 1430 litrów. W kombi to dość istotny fakt.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi RS 4 Avant zadebiutuje w Genewie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club