Audi R8: akt pierwszy, scena druga | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Audi R8: akt pierwszy, scena druga

Powrót Audi R8: akt pierwszy, scena druga

Kategoria: Audi

Data dodania: 26.07.2012

Autor: Jakub Krępa

W Ingolstadt dopracowali swoje pierwsze superauto.

Co nowego w R8? Zacznijmy od tego, co w superaucie najważniejsze, czyli od mechaniki. Tutaj najważniejszą zmianą jest zastąpienie dotychczas oferowanej skrzyni R-tronic (6-biegowy, zautomatyzowany manual – prezent od Lamborghini Gallardo) piekielnie szybką przekładnią S-tronic, mającą dwa sprzęgła i siedem biegów. Jej obecność w zupełności wystarcz żeby, przy niezmienionych parametrach silników, obciąć czas sprintu do setki o 0.3 s. W efekcie model podstawowy (4.2 V8 430 KM) potrzebuje na to teraz 4.3 s, a wersja V10 (5.2 525 KM) – zaledwie 3.6 s. Ciągle oferowany będzie także 6-biegowy manual, ale w jego przypadku osiągi pozostały bez zmian.

Na szczycie łańcucha pokarmowego umieszczono teraz model nazwany plus, który możemy uznać po części za duchowego następcę limitowanego GT. Jest oferowany tylko jako Coupe, a jego V10 rozwija 550 KM i 540 Nm. Osiągi? Z S-tronikiem 3.5 s i 317 km/h, z manualem 3.8 s i 319 km/h. W przeciwieństwie jednak do wersji GT, nie jest on wariantem hardcorowym, a topowym – ma najbogatsze wyposażenie ze wszystkich R8. Na jego pokładzie znajdziemy więc w standardzie takie dodatki jak węglowo-ceramiczny układ hamulcowy, wykonane z CFRP (plastik wzmacniany włóknem węglowym) dodatkowy spoiler przedniego zderzaka i powiększony dyfuzor w tylnym oraz wykończenie wnętrza i komory silnika w carbonie. W środku goszczą kierowcę i pasażera specjalne fotele kubełkowe, oczywiście też wykonane po części z włókna węglowego.

Po czym poznamy odmłodzone R8? Z pewnością po przednich światłach wykonanych w całości z diod LED, po inaczej wykrojonych chwytach powietrza pod nimi oraz po nowych, okrągłych końcówkach układu wydechowego (zamiast mniejszych, podwójnych w V8 i elips w V10). V10 od V8 odróżnimy więc teraz głównie po powiększonych chwytach w bocznych listwach i ciemnym wykończeniu wokół tablicy rejestracyjnej. Wersja plus z kolei dorzuca do tego jeszcze czarne końcówki układu wydechowego, przednie listwy w satynie i specjalne, lekkie felgi o nowym wzorze.

Zmiany we wnętrzu, to również czysta kosmetyka – nowe są igły wskaźników i łopatki do zmiany biegów przy kierownicy, doszły także nowe opcje wykończeniowe.

Pierwsze sztuki odświeżonego R8 wyjadą do nowych właścicieli jeszcze w tym roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi R8: akt pierwszy, scena druga" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club