Audi przygotowało A3 Clubsport Quattro Concept

Powrót Audi przygotowało A3 Clubsport Quattro Concept

Kategoria: Audi

Data dodania: 15.05.2014

Autor: Jakub Krępa

Na tegoroczne Wörthersee, Audi przywiezie sedana A3 nafaszerowanego potężną ilością sterydów anabolicznych.

Nazywa się on A3 Clubsport Quattro i jest co prawda konceptem, ale daje jednocześnie bardzo wyraźny obraz tego, jak powinien wyglądać model RS 3 pod postacią sedana, który może pojawić się na rynku już w przyszłym roku.

Clubsport Quattro jest niesamowicie muskularny – ma bardzo wydatne, poszerzone nadkola, kryjące 21-calowe felgi z oponami 275/25. Są one wsparte rozbudowanym pakietem aerodynamicznym. Przedni pas to tak naprawdę tylko grill single-frame o strukturze plastra miodu (opatrzony jedynie napisem quattro – znaczek Audi powędrował na maskę wzorem R8 i nowego TT) oraz potężne chwyty powietrza po jego bokach, zaopatrzone dodatkowo w splitery wykonane z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP). W tylnej sekcji auta królują potężne, owalne końcówki układu wydechowego otaczające rozbudowany dyfuzor zintegrowany ze zderzakiem.

Taki styl nie jest w Clubsport Quattro w żadnym wypadku na pokaz. Pod wykonaną z CFRP maską drzemie 2.5-litrowy, 5-cylindrowy turbodoładowany motor, znany w poprzednich latach z takich modeli jak RS 3, TT-RS czy RS Q3. Tutaj, dzięki zastosowaniu większej turbosprężarki działającej z ciśnieniem doładowania na poziomie 1.5 bara, bardziej zachłannemu na powietrze układowi dolotowemu i wydajniejszemu intercoolerowi, rozwija ono 525 KM mocy. Wspierane jest ono przez tłuste 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne w zakresie miedzy 2300 a 6000 obr/min – czyli w praktyce przez cały czas.

Audi obiecuje masę własną Clubsport Quattro na poziomie 1527 kg, co oznacza że 1 tonę napędza aż 344 KM. To więcej niż w napędzanym dwukrotnie większym silnikiem, supersportowym R8 Plus.

Do skutecznego przekazywania tej potężnej dawki koni mechanicznych i niutonometrów na asfalt zaprzęgnięto tandem S-tronic + Quattro. Pod pierwszym kryje się dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia, a pod drugim napęd na obie osie oparty na systemie Haldex najnowszej generacji. Pracując razem, mają owocować sprintem do setki w czasie zaledwie 3.6 s. Prędkość maksymalna jest równie szalona – to 310 km/h.

Wnętrze jest z kolei szalenie minimalistyczne i proste. Z bardziej sportowych akcentów, znajdziemy w nim cztery osobne fotele (te z przodu są mocno zabudowanymi kubełkami) czy mięsistą kierownicę modnie spłaszczoną u dołu.

Na pewno nie całość, ale liczymy że spora część pomysłów i rozwiązań trafi z Conceptu do seryjnego RS 3, którego mocno zamaskowane prototypy testowe widziane były w różnych zakątkach świata. Tymczasem A3 Clubsport Quattro będzie można w pełnej krasie podziwiać już pod koniec maja podczas zlotu nad Wörthersee, który odbędzie się w austriackim Reifnitz. Audi przywiezie tam również TT quattro Sport Concept, które zadebiutowało podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2014 oraz dziesięć modeli produkcyjnych.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi przygotowało A3 Clubsport Quattro Concept" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club