Audi odświeża całą rodzinę A8 | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Audi odświeża całą rodzinę A8

Powrót Audi odświeża całą rodzinę A8

Kategoria: Audi

Data dodania: 23.08.2013

Autor: Jakub Krępa

Czy nowe przednie reflektory, mocniejsze silniki i dopieszczenie szczegółów wystarczy, by walczyć z nową klasą S?

Z okazji liftingu A8, Audi najbardziej chwali się nowymi, przednimi reflektorami. Poza odświeżonym kształtem, mogą one zostać wyposażone w układ diod Matrix LED, składających się z 25 pojedynczych diod świetlnych, które zapalają się zależnie od sytuacji. Współpracują z systemem nawigacyjnym, rozpoznają warunki drogowe i reagują na obecność na drodze innych samochodów, dostosowując sposób świecenia. Klasyczne LED-y oraz ksenony również są oferowane.

Na nowy przód składają się również delikatnie przeprojektowany zderzak oraz grill single-frame, z tyłu zaś pojawiły się smuklejsze lampy oraz listwa podkreślająca przetłoczenie klapy nad tablicą rejestracyjną. Zmiany te dotknęły wszystkie modele, włącznie z S8 i A8 L W12. Dorzucono także 5 dodatkowych lakierów oraz nowe wzory felg, w rozmiarach do 21 cali.

Pod aluminiową maską ewolucja jednostek napędowych – stały się one mocniejsze i bardziej oszczędne. W klasycznym A8 dostępne będą dwie jednostki benzynowe i tyle samo wysokoprężnych. Paletę silników karmionych “bezołowiową” otwiera doładowany kompresorem motor V6 3.0 TFSI rozwijający moc 310 KM (więcej o 20 niż dotychczas), silniejszy to zaś V8 biturbo 4.0 TFSI o mocy 435 KM (+15), z którym na pokładzie A8 rozpędza się do setki w zaledwie 4.5 s. Honoru diesli bronią V6 3.0 TDI, generujący moc 258 KM (+8 KM) oraz mocarny V8 4.2 TDI, oddający kierowcy 385 KM oraz aż 850 Nm (+35 KM i 50 Nm).

Oprócz nich, ofertę uzupełniają jeszcze trzy silniki. Królewską jednostką pozostało wolnossące W12 o pojemności 6.3 litra, które przy niezmienionej mocy 500 KM stało się teraz trochę bardziej oszczędne – średnio spalać ma 11.7 l. Najbardziej sportowym jest nadal S8 ze swoim 520-konnym 4.0 TFSI, najbardziej “eko” za to – wariant Hybrid. Napędza go znany tandem – motor 2.0 TFSI oraz jednostka elektryczna, który generuje sumarycznie przyzwoite 245 KM, spalając średnio zaledwie 6.3 l na 100 km. Wszystkie wersje silnikowe standardowo parowane są z bardzo przez nas lubianym, 8-biegowym automatem produkcji ZF.

Po stronie “zabawek” dla kierowcy, znajdziemy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension i systemem adaptacyjnych amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości oraz, dla jednostek V8 i W12, opcjonalnie węglowo-ceramiczny układ hamulcowy. Pasażerowie tylnej kanapy (a opcjonalnie – dwóch oddzielnych foteli) będą mogli z kolei cieszyć się skórą Unikat czy nowymi rodzajami drewna użytymi do wykończenia wnętrza.

Odświeżone A8 wejdzie do sprzedaży w Niemczech już w listopadzie. Ma zanotować nieznaczny wzrost cenowy i startować od 74,5 tys. Euro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi odświeża całą rodzinę A8" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club