Audi A8L Security: bezpieczeństwo dużego kalibru

Powrót Audi A8L Security: bezpieczeństwo dużego kalibru

Kategoria: Audi

Data dodania: 13.09.2015

Autor: Bartłomiej Puchała

Możni tego świata jeszcze nigdy nie byli tak bezpieczni jak w nowym, opancerzonym Audi A8, które wpisuje się idealnie w hasło reklamowe marki.

„Przewaga dzięki technice” – w tak niszowym segmencie jak opancerzone, cywilne limuzyny, hasło to może być wyjątkowo trafne. Audi szuka swej szansy przede wszystkim w… lekkości. Egzotyczne materiały, które wykorzystano do zbudowania klatki ochronnej pojazdu, to między innymi włókna aramidowe, specjalne stopy stali pancernej czy udoskonalone szkło. Oprócz tego, tak jak w każdym A8, panele karoserii są w dużej mierze aluminiowe, co pozwala na wygospodarowanie aż 600 kg ładowności – wynik rzadko spotykany w tym segmencie. Wszystkie zabiegi, które klient dostaje w standardzie, składają się na klasę ochrony VR 9. Jak podkreśla producent, jest to najsurowsza klasa dla opancerzonych limuzyn cywilnych oraz krok do przodu w stosunku do starszego modelu, który spełniał klasę VR 7. A8 Security został też przebadany pod kątem odporności na wybuchy zgodnie z normami w tym zakresie. Każdy egzemplarz ma na pokładzie specjalną, pancerną skrzynię komunikacyjną oraz interkom do porozumiewania się ze światem zewnętrznym.

Oczywiście każdy taki samochód jest dostosowywany pod indywidualne wymagania klienta, a producent oferuje naprawdę szeroką listę opcji. Jedną z nich jest opatentowany przez Audi system awaryjnego opuszczania samochodu w przypadku zagrożenia, choć z oczywistych względów, producent nie ujawnia jak to dokładnie działa. Można zamówić też system gaszenia ognia czy dodatkową, awaryjną wentylację. VIP może także zażyczyć sobie którąś z opcji dostępnych standardowo w A8 w kwestii komfortu, jak chociażby fotele z wysuwanymi podnóżkami, ale ponieważ A8L Security budowane jest ręcznie, zakres personalizacji wnętrza także jest zwiększony.

Pod maską nie znajdzie się żaden silnik wysokoprężny. Audi daje do wyboru dwie jednostki – 4.0 TFSI o mocy 435 KM lub topowy W12 o mocy 500 KM. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h ze względu na właściwości opon runflat. W każdym przypadku klient otrzyma w standardzie napęd quattro, czego inni producenci nie oferują. Samochód zadebiutuje oficjalnie podczas zbliżającej się wystawy IAA we Frankfurcie nad Menem.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi A8L Security: bezpieczeństwo dużego kalibru" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club