Audi A8 Hybrid: oszczędzanie pod napięciem | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Audi A8 Hybrid: oszczędzanie pod napięciem

Powrót Audi A8 Hybrid: oszczędzanie pod napięciem

Kategoria: Audi

Data dodania: 25.08.2011

Autor: Szymon Piaskowski

Silnik z Golfa, a dodatkowo także elektryczny - oto przepis na hybrydową limuzynę według Audi.

Dla malkontentów, którzy po wstępie zdołali dotrzeć do pierwszego akapitu, spieszę z wyjaśnieniem – inżynierowie Audi nie wsadzili pod potężna maskę A8 jednostki 1.2 TSI czy nawet 1.8 TSI. Do hybrydowego A8 trafił silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 211 koni mechanicznych. Hybrid nie byłby Hybrid, gdyby w tym zaprzęgu nie byłoby drugiego “do kieliszka” (do wtyczki?). W tym wypadku jest to elektryczny motor o mocy 40 kW (54 koni mechanicznych). Audi A8 Hybrid wypluwa moc (przypominam, że w wypadku hybryd moc maksymalna to nie jest suma mocy silnika spalinowego i elektrycznych) 245 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Takie wartości wystarczają by lekki aluminiowy szkielet wraz z przyległościami przenieść od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy, a maksymalnie rozpędzić do rozsądnych (czy to aby dobre slowo?) 235 km/h. A8 w wersji hybrydowej to jednak coś więcej niż całkiem dobre przyspieszenia i lekka konstrukcja.

Mercedes S400 Hybrid – tego zawodnika znamy juz 2 lata. Ten model też posiada silnik elektryczny, ale w przeciwieństwie do Audi A8 pełni on rolę jedynie wspomagającą. Rywal z Ingolstadt w tej kwestii potrafi więcej, o wiele więcej. Nie dość, że jest zdolny jechać tylko dzięki elektronom (nawet z predkoscia 100 km/h!!), to jego zasięg przy rozsadnej prędkości w mieście (60 km/h) wynosi 3 kilometry. Nawet od dawna działający “w prądzie” Lexus i jego model LS600h potrafi wytrzymać tylko 3 minuty.

Bateria litowo-jonowa waży tylko 36,7 kg i znajduje się w specjalnym (odpornym na zderzenie) pojemniku w bagażniku, któremu zapewne uciekło parędziesiąt litrów (Audi na razie nie podaje tej informacji).

A8 Hybrid posiada całkiem nowe, 10-ramienne felgi o rozmiarze 18 lub 19 cali. Na karoserii nie zabraknie emblematów Hybrid, a wyposażenie seryjne obejmie 3-strefową klimatyzację, światła LED i system audio Bose. Cena nowej A8 nie została na razie określona.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi A8 Hybrid: oszczędzanie pod napięciem" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club