Aston Martin Vanquish: rewolucja ewolucji

Powrót Aston Martin Vanquish: rewolucja ewolucji

Kategoria: Aston Martin

Data dodania: 21.06.2012

Autor: Jakub Krępa

Brytyjczycy wrzucają wyższy bieg z nowym, flagowym granturismo.

Najnowszy Aston to duchowy następca modelu V12 Vanquish, produkowanego w latach 2001-2007 i będącego jednocześnie autem, które wprowadziło brytyjską markę w XXI wiek, także pod względem technologicznym. W aktualnej gamie, nowy Vanquish zastępuje DBS-a.

Korzysta on z czwartej ewolucji aluminiowej ramy VH, która została na jego potrzeby usztywniona aż o 1/3. Po raz pierwszy w produkcyjnym Astonie, została także odziana w panele nadwoziowe wykonane w całości z włókna węglowego. Dzięki temu, mimo że Vanquish jest nieco większy od DBS-a, to z masą własną na poziomie 1739 kg jest od niego o 56 kg lżejszy. Gruntownie przeprojektowano także adaptacyjne zawieszenie, skrzynia biegów to najnowsza ewolucja 6-stopniowego automatu od ZF (zmienia przełożenia o 30% szybciej), a węglowo-ceramiczny układ hamulcowy jest teraz wydajniejszy.

Dodatkowe centymetry na zewnątrz mają być dobrze odczuwalne w środku. Zdecydowanie więcej miejsca na nogi, na wysokości barków i łokci, a także – bagażnik o pojemności 368 litrów (Volkswagen Golf oferuje o prawie 20 litrów mniej) oraz dużo schowków, cupholderów i innych praktycznych rzeczy. Oczywiście wszystko odziane w luksusowe materiały – skórę, alcantarę, aluminium – oraz nowoczesną technologię.

Pod maskę powędrowało – a jakże – 6-litrowe V12, które jednak zostało zamontowane o 19 mm niżej i gruntownie odświeżone przez inżynierów. Otrzymało nowy blok i głowicę wraz z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu, nowym kolektorem dolotowym, komorą spalania poddaną pełnej obróbce mechanicznej, wydajniejszą pompą paliwa oraz powiększonymi przepustnicami. Podbiło to moc do 573 KM przy 6750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy do 620 Nm osiąganych przy 5500 obr/min. Przekłada się to sprint do 100 km/h w 4.1 s oraz prędkość maksymalną sięgającą 295 km/h.

A to wszystko w opakowaniu nawiązującym do modelu One-77. Tutaj już nie można mieć żadnych złudzeń, że mamy do czynienia z zupełnie nową konstrukcją, a nie tylko mniejszą lub większą modyfikacją istniejącej – jak w przypadku Virage. Kształty nie pozwalają nam nawet przez chwilę myśleć, że to auto innej marki niż Aston Martin, ale całość jest bardziej agresywna, dopracowana i dojrzała. Porywają szczególnie detale – takie jak przednia lotka przechodząca z boku w progi a z tyłu formująca się w rozbudowany dyfuzor, boczne skrzela odważnie wchodzące na drzwi czy tylne światła o kształtach bumerangu, które łącząc się tworzą na klapie złudzenie skrzydlatego logo marki. I wreszcie pozbyto się lusterek z Volvo.

Zamówienia na Vanquisha będzie można składać już niebawem, a pierwsi szczęśliwcy będą mogli się z niego cieszyć już na początku przyszłego roku – w sam raz na stulecie marki.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Aston Martin Vanquish: rewolucja ewolucji" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club