Aston Martin DB9: cicha roszada

Powrót Aston Martin DB9: cicha roszada

Kategoria: Aston Martin

Data dodania: 19.09.2012

Autor: Jakub Krępa

Oto gruntownie odświeżony DB9. Jeśli macie wrażenie, że już go gdzieś widzieliście, to... nie mylicie się.

Tak naprawdę ten model oferowany był już od roku pod nazwą Virage i miał wcisnąć się w ofertę marki pomiędzy DB9 a DBS. W efekcie luka między nimi okazała się dość ciasna, bo w ciągu 18 miesięcy sprzedano zaledwie około 1000 sztuk Virage. Sporą winę za to ponosiła jego cena, ustalona na aż 18.000 Funtów więcej od prawie bliźniaczego DB9.

Teraz odświeżone DB9 czerpie pełnymi garściami z bardzo udanego stylistycznie Virage. Przejmuje od niego praktycznie cały, bardzo dyskretny i świetnie pasujący do stylu auta body-kit. Jedyną nowością w nadwoziu jest mocniej zaakcentowany tylny spoiler, wyrastający z klapy i poprawiający docisk aerodynamiczny przy wyższych prędkościach.

Dość ciekawe zmiany zaszły za to pod maską. Wciąż tkwi tam dobrze znane V12 o pojemności 5.9 litra, ale jest to tym razem jego najnowsza ewolucja, ze wszystkimi nowinkami od Vanquisha. Oznacza to zmodyfikowany blok, nową głowicę wraz z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu, nowy kolektor dolotowy oraz wydajniejszą pompę paliwa. Wystarczyło to, aby moc jednostki podskoczyła z 477 KM i 600 Nm do 517 KM i 620 Nm.

Aston Martin dorzuca od teraz w standardzie węglowo-ceramiczny układ hamulcowy przygotowany przez Brembo, który pozwala zaoszczędzić 12,5 kg na masie nieresorowanej, oraz aktywne zawieszenie najnowszej, czwartej generacji, działające w trzech trybach: Normal, Sport i Track.

Wewnątrz, DB9 przejmuje bardzo luksusowo i pieczołowicie wykończone wnętrze, z obszerną ręcznie szytą tapicerką ze skóry najwyższej próby. Auto będzie można kupić w dwóch konfiguracjach: 2+2 lub 2+0 – w tej drugiej, ucina z masy auta 17 kg dzięki fotelom przednim wykonanym z kewlaru i włókna węglowego.

Z tego ostatniego materiału mogą być też wykonane specjalne dodatki, wchodzące skład opcjonalnego “Carbon Pack”. Do nich zaliczamy dolny spliter, dyfuzor i obudowy lusterek na zewnątrz oraz listwy, boczki drzwi i łopatki do zmiany przełożeń wewnętrz.

Premiera oczywiście w Paryżu, na rynku już w październiku z ceną startującą od 132.000 Funtów.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Aston Martin DB9: cicha roszada" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club