Alpina w Genewie: B6 Gran Coupe oraz B4 Cabrio

Powrót Alpina w Genewie: B6 Gran Coupe oraz B4 Cabrio

Kategoria: Alpina

Data dodania: 07.03.2014

Autor: Jakub Krępa

Najbardziej uznany tuner BMW przywiózł do Szwajcarii dwie nowości - B6 w wersji Gran Coupe oraz otwarty wariant B4.

B6 Gran Coupe dołącza do pokazanych już wcześniej wariantów serii 6 w wykonaniu Alpiny – czyli Coupe i Cabrio. Nic dziwnego więc, że korzysta z takich samym zmian w mechanice, co jej wyposażeni w mniej drzwi bracia. 4.4-litrowe V8 generuje po zabiegach tunera 540 KM dostępne między 5200 a 6250 obr/min, które wspierane jest przez potężne 730 Nm oferowane w zakresie 2800-5000 obrotów. W porównaniu z seryjnym motorem z wersji 650i, na którym B6 bazuje, zmodyfikowana została para turbosprężarek, zamontowano wydajniejszy intercooler oraz układ dolotowy, a także zastosowane specjalne tłoki dostarczone przez Mahle. O odpowiednią akustykę dba aktywny układ wydechowy z elektronicznie sterowaną klapką, regulującą jego głośność i tembr.

Jednostka ta została połączona z 8-biegowym automatem od ZF, oczywiście odpowiednio wzmocnionym i zaopatrzonym w nową elektronikę sterującą. Moc przekazywana jest – i tu ważna nowość – na obie osie, dzięki czemu osiągi B6 stają się jeszcze bardziej rakietowe. Tuner obiecuje sprint do setki w czasie zaledwie 3.9 s (dla porównania, tylnonapędowemu, 560-konnemu M6 Gran Coupe zajmuje to “aż” 4.2 s). Nie ograniczona żadnymi elektronicznym kagańcami prędkość maksymalna wynosi z kolei 318 km/h.

Otwarty wariant modelu B4 korzysta z kolei z 3-litrowego motoru R6, oczywiście również wspieranego przez parę turbosprężarek. W jego wypadku, inżynierowie Alpiny wykrzesali 410 KM i 600 Nm. Maksymalna moc uzyskiwana jest w zakresie 5500-6250 obr/min, a maksymalna wartość momentu obrotowego – między 3 a 4 tys., przy czym w zakresie 2200-5200 ob/min dostępne jest bardzo tłuste 550 Nm.

W przeciwieństwie do Coupe, które wybrać można z napędem tylko na tył lub na obie osie, B4 Cabrio jak na razie potrafi odpychać się jedynie tylną osią. Jego osiągi to 4.5 s do setki i prędkość maksymalna równa 301 km/h.

Zarówno B6 Gran Coupe, jak i B4 Cabrio, zaopatrzono w typowe dla Alpiny, delikatne body-kity. W obydwu wypadkach oznacza to subtelne dokładki dla przedniego i tylnego zderzaka oraz niewielką lotkę wieńczącą klapę bagażnika. Nie mogło też zabraknąć kultowych felg szprychowych Classic w rozmiarze 20 cali oraz niebieskiego lakieru. We wnętrzu oczywiście nowe tapicerki, materiały wykończeniowe oraz obowiązkowe, niebieskie zegary.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Alpina w Genewie: B6 Gran Coupe oraz B4 Cabrio" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club