Alpina BMW B6 Bi-Turbo Coupe: na dwa fronty | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Alpina BMW B6 Bi-Turbo Coupe: na dwa fronty

Powrót Alpina BMW B6 Bi-Turbo Coupe: na dwa fronty

Kategoria: Alpina

Data dodania: 03.12.2011

Autor: Szymon Piaskowski

Nowe luksusowe coupe BMW stara się odnaleźć na torze i na bulwarze - jak wygląda to po przeróbkach jednego z najbardziej uznanych tunerów tej marki - Alpiny?

Ludzie z Buchloe (lokalizacja Alpiny) w obroty wzięli wersję 650i, która napędzana jest przez 4,4-litrowy motor seryjnie osiągający 408 koni mechanicznych (Twin Power Turbo – dwie turbosprężarki Garetta). Podobnie jak w przypadku wcześniej przerobionej i zaprezentowanej podczas targów we Frankfurcie wersji otwartej, 6 Coupe osiąga teraz 507 koni mechanicznych (a więc poziom poprzedniej M6-tki), a kierowca może zmobilizować nawet 700 Nm momentu (przy 3000 obr/min). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje wersji coupe 4,4 sekundy (o 0,1 s lepiej niż convertible). Maksymalnie „pogoniona” wersja Alpiny pojedzie nawet 320 km/h. 6-tka wymiata nie tylko podczas klasówek ze stoperem, również testy wstrzemięźliwości powinny wypaść pozytywnie – Alpina obiecuje średnie spalanie 10,5 litra. Cóż, może i jest to do osiągnięcia, ale tajemnicą polinyszela zostanie pytanie, czy ktoś kiedykolwiek próbował osiągnąć taki poziom. Na pewno byłoby to męczące.

W żadnym wypadku męcząca nie będzie na pewno zmiana biegów. 8 przełożeń, które oferuje skrzynia marki ZF, może być zmienianych zarówno automatycznie, jak i również przez kierowcę, przy czym w manualnym trybie skrzynia potrafi zrzucić kilka biegów “na raz”. Z kolei funkcję włączania wyższego biegu, kiedy silnik osiągnie maksymalne obroty, można dezaktywować, co na pewno będzie miało znaczenie podczas ostrzejszej jazdy.

W kwestiach dźwiękowych Alpina kolaborowała z firmą Akrapovič. Wynikiem tej współpracy jest tytanowy układ wydechowy. Jest on lżejszy o 45 % od konwencjonalnego. Ustawienia ścieżki dźwiękowej Alpiny Bi-Turbo prezentują się następująco – w trybie Comfort+ i Comfort zawory zamknięte są do 3000 obr/min, w trybach Sport i Sport+ są one natomiast non-stop otwarte.

6-tka posiada system aktywnej regulacji amortyzatorów, a także Dynamic Drive w standardzie. Zawieszenie ma cztery, opisane w poprzednim akapicie, ustawienia, zależnie od potrzeb i chęci kierowcy. W nadkolach kręcą się 20-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Super Sport o rozmiarze 255/35 (przód) i 285/30 (tył).

We wnętrzu czuć luksus. Nie obyło się bez charakterystycznych dla Alpiny drewnianych inkrustacji (z drzew, które rosną tylko i wyłącznie na wschodnim wybrzeżu USA). Poza tym skóra Lavalina, niebieskie podświetlenia i informacyjny panel LCD, oczywiście pełna kompatybilność z urządzeniami poprzez port USB, podgrzewane, elektrycznie regulowane komfortowe siedzenia i nawigacja z przygotowaniem do instalacji telefonu przez Bluetooth. A więc absolutne „must have”.

Cen przeróbek Alpina nie podaje.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Alpina BMW B6 Bi-Turbo Coupe: na dwa fronty" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club