Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: charakterna włoszka

Powrót Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: charakterna włoszka

Kategoria: Alfa Romeo

Data dodania: 25.06.2015

Autor: Jakub Krępa

Włosi wreszcie przestawiają swoją nową limuzynę klasy średniej: z tylnym napędem i od razu w najmocniejszej, 510-konnej wersji Quadrifoglio.

Panowie z Alfa Romeo naprawdę długo kazali nam czekać na następcę modelu 159, którego produkcja zakończyła się w 2011 roku. Patrząc na specyfikację nowej Giulii, chyba było warto. Po pierwsze jest ona limuzyną tylnonapędową (w opcji 4×4), więc wreszcie może stanąć jak równy z równym w szranki z serią 3, klasą C i A4 czy równie świeżym co ona Jagiem XE. Co jeszcze ciekawsze, Giulia opiera się o architekturę Maserati Ghibli, co owocuje świetnymi proporcjami z długą maską i cofniętą w tył kabiną pasażerską, silnikiem ułożonym tak naprawdę za przednią osią oraz rozkładem masy 50:50.

Po drugie, skoro już o silniku mowa, to Giulia zaprezentowana została od razu w topowej wersji Quadrifoglio (Włosi najwyraźniej porzucili towarzyszący mu człon „Verde”). Pod jej maską znajdziemy 3-litrowe, turbodoładowane V6, w którym ręce maczali panowie z Maranello. Generuje ono moc aż 510 KM, czyli tylko o 20 KM mniej niż topowe Maserati Quattroporte GTS.

Po trzecie, Giulia jest wypchana naprawdę nowoczesnymi materiałami i zaawansowaną technologią. Z włókna węglowego wykonano maskę, dach, wał napędowy i siedzenia, a z aluminium wszystkie silniki, zawieszenie (z przodu nie taki oczywisty układ z podwójnymi wahaczami), układ hamulcowy, drzwi i błotniki. Na jej pokładzie znajdziemy takie systemy jak Torque Vectoring (dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół, zapewniający optymalną przyczepność), Integrated Brake System (łączy kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantując szybszą reakcję na wdepnięcie pedału hamulca, większą stabilność i krótszą drogę hamowania), Active Aero Splitter (reguluje aerodynamiczny docisk przedniej osi), węglowo-ceramiczny układ hamulcowy czy dobrze znany system DNA do zarządzania charakterem samochodu, wzbogacony o tryb Racing.

Włosi chwalą się, że Giulia ma najbardziej sztywną konstrukcję i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w swojej klasie, a w wersji Quadrifoglio najlepszy stosunek mocy do masy, gdzie na 1 KM przypadają tylko 3 kg, co oznacza że powinna ona ważyć trochę ponad 1,5 tony.

Zdradzają też, że do setki ma przyspieszać w czasie 3.9 s. Żadne Maserati nie jest szybsze.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: charakterna włoszka" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club